Dr. Wild Wood Woman, formoder jeg?

Når man kommer fra det kolde tempererede Nordeuropa og flytter til så anderledes et sted som tropisk Sydøstasien, kan man vælge at tale uforstyrret videre, nu krydret med lidt troperi, eller man kan vælge at holde mund for en stund, mens man tilegner sig nye sprog. Jeg valgte det sidste - eller rettere - det valgte mig.
Nu efter et år - befinder jeg mig stadig på begynderholdet i både tai chi, tropisk flora og fauna, for slet ikke at tale om i kinesisk. Det kinesiske tegn for skov kan for mig lige så godt betyde symaskine, i tai chi er jeg kun nået til "the snake", og jeg kan - siger og skriver - 5 navne på tropiske planter, alle træer.
Men nu begynder jeg at råbe i skoven igen - uanset om nogen hører mig, og uanset om nogen kan forstå mit tempererede tropesludder.

Ingen kommentarer:

Free counters!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...